Saturday 10 September 2011

Aktiviti

barbeku
Selain tu.tiap-tiap tahun pak cik saudara saya akan merancang aktiviti barbeku.Bakar-bakar makanan tu,Haaa,,,waktu kami sepupu-sepupu akan diberi tugas masing-masing untuk menjayakan aktiviti tersebut.Ada tu beli arang,beli ikan,ayam dan lain-lain lagi.saya selalunya akan ditugaskan untuk ambil gambar dan merakan gambar.Suasana waktu tu memang meriah,semua sepupu saya dan saudara-saudara yang lain ada.Akan diadakan karoeke dan pertandingan-pertandingan yang lain.Seterusnya.akan diadakan aktiviti mandi manda di jeram.Untuk pengetahuan,di kampung saya,terdapat senbanyak 7 jeram,dan setiap jeram ini ada namanya.Jeram yang selalu dikunjungi oleh saya dan keluarga ialah gajah.Sebab apa dinamakan jeram gajah.Sebabnya ialah jeram tersebut besar dan luas.Saya ada terdengar dan nampak,dikatakan di jeram tersebut terdapat, sebuah batu yang dan bentuknya seperti gajah.Saudara-saudara saya ni macam biasalah,ada je aktiviti yang dilakukan.

No comments:

Post a Comment