Saturday 10 September 2011

Balik Kampung..

Assalamualaikum,,,nanana,,ganu kita..apa maknanya tu,,,haaa,,maknanya balik kampung lah tu,,yeaaa,,,balik kampung,,,best tu,,,terus terang saya nak beritahu,,bagi orang lain sesuatu yang enjoy adalah bershopping,jalan-jalan,cuci mata,dan sesuatu perkara yang kite berasa seronok,,.Tetapi bagi saya,,enjoy adalah balik kampung,di Kemaman,Terengganu.Saya kata je tinggal di Kuala Lumpur.Tapi kalau nak ajak jalan-jalan,memang tak tahu jalan.Bukan apa,saye merasakan tidak enjoy dengan suasana persekitarannya.Lagi enjoy balik kampung.Macam-macam perkara yang boleh saya lakukan.Nak cerita sikit ni.Selalunya saya balik kampung pada waktu cuti sekolah je.Maklumlah waktu sekolah lah orang ramai.Semua sepupu dengan kaum kerabat ada,baru best dan meriah.Saya dan keluarga akan bertolak balik pada waktu pagi,pukul 5.00 pagi.Kalau nak balik kampung,macam biasalah,,guna lebuhraya pantai timur atau ikut pahang,iaitu Muadzam Shah.Selalunya nak sampai Kemaman,mermelukan masa yang lama,antara 4 atau 5 jam.Tetapi disebabkan ayah saya merupakan bekas pemandu F1,boleh dikatakan 2 atau 3 jam setengah je dah sampai kemaman.Saya gurau je,sebenarnya ayah saya bawa laju juga,tetapi selamat.Itu yang penting.Baca doa,berzikir,insyaAllah,sentiasa mendapat keredhaan Allah.

No comments:

Post a Comment